fredag 3 december 2010

Hälsocentralen

Igår begav sig jag, lilleman och 6-åringen till hälsocentralen, fyraåringen fick vara hemma med storebror eftersom Dr inte hade tid att ta sig an fler barn än två. Lilleman har ju fortfarande feber trots att han ätit penicilin i 6 dagar så därför tyckte jag att det var lite oroväckande, man brukar ju bli frisk direkt när man får penicilin (hur stavas det egentligen?) Nåväl, hans sänka låg på 9 vilket är bra, 6-åringens låg på 15 vilket var lite högt, men ingen penicilin behövdes ändå. Han längtar till förskolan nu när han har varit borta i en hel vecka. 12-åringen är äntligen frisk, han har filmmys på skolan idag med chips och läsk...så det klart att han är frisk :) Ikväll ska jag hämta min man som varit i Sthlm på vårdförbundets räkning, det ska bli skönt att han äntligen kommer hem :) han har bara varit borta sen igår morse men jag saknar honom redan. Jag äter ju penicilin men det verkar inte ge särskilt bra resultat, jag är fortfarande sjuk...men idag blir det storstädning, det blir fort stökigt när man bara ligger och latar sig om dagarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar