tisdag 9 november 2010

Då var man med hund

Vi är hundvakt i veckan, jättekul faktiskt. Men tur man har en son som vill gå ut med hunden på morgonen iaf, på kvällen tycker jag att det kan vara rätt trevligt. Jag är uppvuxen med hundar, men då behövde jag ju bara gå ut med dem när jag ville, vilket inte var allt för ofta. Nu måste jag gå ut med hunden vid lunch, middag och kväll och dessutom gå en ganska lång promenad på kvällskvisten så att han ska klara sig ända till morgonen. Det är trevligt med hund men det är ändå mycket jobb, den löser mycket hår och även om jag städar varje dag så blir det ändå hundhår överallt. Jag älskar hundar men skulle ändå inte vilja ha någon egen, jag är väldigt bra på att röra på mig utan att behöva gå ut med en hund, jag tycker att det är kul att vara hundvakt emellanåt och det räcker. Äldsta pojken och min man har länge tjatat om att vi ska skaffa hund, men just nu när vi har en att ha hand om några dagar så känner de att hund kanske inte är något för oss. Vi är borta ganska mycket och en hund går ju inte alltid ta med sig, och det går ju inte att lämna den hemma allt för länge heller. För några år sedan så ville de också ha hund, så då lånade vi en hund en vecka och då tog det inte många dagar innan de sa att hund är nog inget för oss :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar